Aplikacje w programie lojalnościowym to przesada?

 

Listen to "| Łukasz Wołek| Czy programy lojalnościowe działają?" on Spreaker.

 

Programy lojalnościowe są mocnym fundamentem budowania relacji z klientami. Wiele firm korzysta z możliwości, jakie dają, dzięki czemu okazjonalny nabywca ich produktów staje się częstym gościem firmowych sklepów stacjonarnych i internetowych. Mechanizm pozyskiwania stałych klientów funkcjonuje na rynku od ponad 200 lat, nie dziwi więc, że kolejne pokolenia kupców starały się wprowadzać innowacje w tym zakresie i po epoce żetonów, znaczków oraz kart sięgają po najnowsze technologie. Współcześnie dostrzegamy nie tylko odchodzenie od tradycyjnego zbierania punktów, modyfikacji ulega również sposób ich naliczania oraz przyznawania nagród. Dużą zmianą w tym zakresie są aplikacje lojalnościowe.

Zamiennik klasycznych kart lojalnościowych

Poszukiwanie najlepszych rabatów i ofert przez klientów może być dla nich wyjątkowo żmudnym zajęciem, zwłaszcza w czasie przedświątecznym, gdy oczekują wszędzie promocji. Znalezienie funkcjonalnego substytutu kart, który podoła wymogom obecnych konsumentów, jest powinnością specjalistów branży marketingowej. Kolejna metoda musi łączyć w sobie dostępność, funkcjonalność i mobilność. Idealnym rozwiązaniem wydaje się być aplikacja lojalnościowa, która łączy w sobie wszystkie te funkcje. Aplikacje umożliwiają szukanie najlepszych ofert i najbardziej atrakcyjnych rabatów, jednocześnie dają firmom wiele okazji do nagradzania użytkowników tego rozwiązania za ich lojalność. 

Nowoczesne aplikacje

Przenikanie aplikacji mobilnych do każdego aspektu życia konsumentów zmieniło ich nawyki i oczekiwania. Firmy stanęły przed zagadką natury pragmatycznej i zarazem socjotechnicznej, a jej rozwiązanie prowadzić ma do maksymalizacji lojalności. Co wiemy na pewno? W czasach tak intensywnego przepływu informacji największą wagę przykłada się do skumulowania wielu funkcji w jednym miejscu. Stąd rosnąca popularność aplikacji mobilnych, za pomocą których użytkownik może gromadzić punkty, wybierać nagrody, przeglądać oferty i promocje. Duży nacisk przy tworzeniu tego typu aplikacji kładziony jest też na prostotę i skuteczność narzędzia. Dobry design i intuicyjność również stały się wymogiem aplikacji lojalnościowych. Użytkownik ceni wszystko, co wpływa na szybkość i komfort obsługi aplikacji.

Potrzeby współczesnego konsumenta

Mobilne programy lojalnościowe na smartfony zmieniły sposób, w jaki korzystają z nich użytkownicy. Współczesny odbiorca oczekuje natychmiastowych efektów swoich działań, dostępności do programu w dowolnym miejscu i o dowolnej porze. Dodatkowym standardem jest umożliwienie klientom szybkiej płatności za dokonane zakupy za pośrednictwem aplikacji oraz powiadomienie push aktywujące się, gdy konsument znajduje się w pobliżu sklepu. Pożądaną praktyką jest angażowanie klienta w rozwój programu lojalnościowego i umożliwianie mu pozostawienia opinii o produkcie czy usłudze. Odpowiedzią na przywołane potrzeby konsumentów są właśnie programy lojalnościowe w postaci aplikacji mobilnych.

Droga rozwoju programów lojalnościowych

Specjaliści z zakresu lojalności traktują urządzenia mobilne jako jeden z głównych kanałów komunikacji z konsumentami. Pomagają im lepiej zrozumieć i przewidzieć zachowania zakupowe potencjalnych nabywców. Uruchomienie aplikacji lojalnościowych jest naturalnym następstwem rozwoju technologii i marketingu,   usprawnia także proces docierania do klienta. Ten pogląd o aplikacjach lojalnościowych podziela nasza ekspertka Magdalena Słowik, Account Executive w Viscale - jednej ze spółek grupy Eura7:

,,Stworzenie aplikacji mobilnej dla programu lojalnościowego jest odpowiedzią na potrzeby konsumentów. Użytkownicy cenią w aplikacjach łatwość korzystania i funkcjonalność, która pomaga im mierzyć się z codziennymi wyzwaniami i potrzebami. Oferując klientowi dobrze przemyślaną, łatwą w użyciu aplikację, możemy wpłynąć nie tylko na sprzedaż, ale też wywołać pozytywne odczucia wobec marki. Aplikacje lojalnościowe mogą być stale udoskonalane, przez co spektrum ich możliwości jest dopiero przed nami”.

Za co konsumenci doceniają aplikacje mobilne? Przede wszystkim za szybkość i łatwość w dostępie do programu lojalnościowego. Możliwość gromadzenia wszystkich danych i funkcji jest kolejnym ułatwieniem, które cenią klienci. Umożliwia to zrezygnowanie z nadmiaru fizycznych kart lojalnościowych wypełniających nasze portfele i zastąpienie ich aplikacją. Użytkownik ma również dostęp do wszystkich transakcji oraz możliwość korzystania ze specjalnych ofert dostępnych tylko dla kupujących korzystających z aplikacji. Jak wiadomo, zadowolony klient to zadowolony sprzedawca. Korzyści jest wiele i na pewno warto zastanowić się nad uruchomieniem aplikacji dla swojego programu lojalnościowego.

Podążanie z duchem czasu jest nie tylko w modzie, jest konieczne.

Posłuchaj wywiadu

Kiedy warto zainwestować w program lojalnościowy?

Przeczytaj również: