Obsługa programów lojalnościowych

Obsługa programów lojalnościowych

Wdrożenie i obsługa programów lojalnościowych to skuteczne narzędzie marketingowe, które o ile jeszcze parę lat mogło wyróżniać firmę spośród konkurencji, dziś stanowi już swoiste must be, pozwalające zatrzymać lojalnych klientów i zaproponować im satysfakcjonującą gratyfikację, a także przyciągnąć i przekonać do swoich produktów i usług zupełnie nowe osoby lub firmy.

Zwiększone zyski i inne korzyści

Większość klientów supermarketów czy też sklepów dyskontowych ma w swoim portfelu przynajmniej jedną kartę lojalnościową lub też posiada wgraną w smartfonie aplikację mobilną umożliwiającą korzystanie z programu motywacyjnego. Dużą popularnością cieszą się zarówno programy lojalnościowe b2c (dla klientów indywidualnych), jak i programy lojalnościowe b2b (program lojalnościowy dla klientów biznesowych). Programy lojalnościowe są dziś powszechne zarówno w supermarketach, sklepach odzieżowych, perfumeriach, jak i w ramach sieci partnerskich firm danego przedsiębiorstwa. Stanowią one niezwykle pożyteczne narzędzie, dzięki któremu możliwe jest osiągnięcie wielu celów biznesowych, natomiast użytkownikom programu zapewniają gratyfikacje w zamian za wierność marce i regularne korzystanie z jej usług. Programy lojalnościowe funkcjonują dziś zarówno w firmach zajmujących się sprzedażą, jak i usługami (np. firmy z branży fitness czy kosmetycznej), a nagrody mogą przybierać zarówno postać materialną jak i niematerialną. Wdrożenie programu lojalnościowego pozwala osiągnąć zarówno krótkofalowe, jak i długofalowe korzyści. Przede wszystkim dobrze skonstruowane systemy lojalnościowe pomagają wygenerować większe zyski, ułatwiają utrzymanie ciągłej więzi z klientami, a także umożliwiają zdobycie nowych klientów i zainteresowanie ich marką. Takie programy pomagają też stymulować sprzedaż konkretnej grupy produktów lub usług. Programy lojalnościowe i motywacyjne, w przeciwieństwie do programów premiowych realizowanych w oparciu roczne umowy, charakteryzują się rozbudowaną komunikacja między firmą a użytkownikami programu. Pozwala to dodatkowo wzmacniać lojalność oraz zaufanie wobec marki. Najlepsze programy lojalnościowe dla firm charakteryzują się idealnym dopasowaniem do konkretnej branży i modelu sprzedaży produktów czy usług. Decydując się na wdrożenie programu warto skorzystać z usług firmy, która w sposób profesjonalny przygotuje jego obsługę, dopasowując poszczególne elementy do wymogów konkretnej działalności oraz grupy docelowej.

obsługa programów lojalnościowych

Obsługa programów lojalnościowych – podstawowe informacje

Jeśli chodzi o obsługę programu lojalnościowego, czy programy partnerskie można wyróżnić jej kilka podstawowych form. Zdecydowanie najwygodniejszą oraz idącą z duchem czasu formą są aplikacje mobilne. Aplikacje lojalnościowe to najnowocześniejsze rozwiązanie, które jest niezwykle korzystne zarówno z punktu widzenia firmy, jak i odbiorcy programu. Przede wszystkim program lojalnościowy obsługiwany w formie aplikacji to bardzo duża wygoda, szybki dostęp do danych związanych z programem (np. ilości punktów, daty ostatnich zakupów itp.). Aplikacja to również możliwość odbierania i wysyłania specjalnych powiadomień push, które jeszcze bardziej pogłębiają więź z użytkownikiem programu. Inną popularną formą obsługi programu lojalnościowego są specjalne karty lojalnościowe, na których użytkownik gromadzi punkty. Takie rozwiązanie jest zdecydowanie wygodniejsze i dużo tańsze w obsłudze od tradycyjnych papierowych książeczek, na których zbiera się pieczątki czy też naklejki. Minusem takiego rozwiązania może być uciążliwość związana z posiadaniem wielu kart pochodzących z różnych programów lojalnościowych. Aby wdrożenie programu lojalnościowego przyniosło długotrwałe korzyści i nie zakończyło się fiaskiem, warto powierzyć je profesjonalnemu podmiotowi, który zastosuje holistyczne podejście do tematu i stworzy program „szyty na miarę” konkretnego rodzaju działalności przedsiębiorstwa.

Obsługa programów lojalnościowych - na co zwrócić uwagę

Tworzenie programu lojalnościowego powinno rozpocząć się od dogłębnej analizy praktyk sprzedażowych danej firmy i poznaniu ich najsłabszych stron, dzięki czemu możliwe będzie polepszenie funkcjonujących już instrumentów i zmodyfikowanie ich w taki sposób, aby przyniosły maksymalizację zysków oraz inne, długofalowe korzyści. Każda firma prowadzi sprzedaż w inny sposób stosując różnorodne narzędzia i dysponując różnym budżetem, dlatego tak ważne jest poznanie dotychczasowego mechanizmu prowadzenia sprzedaży, aby za pomocą programu lojalnościowego odpowiednio stymulować sprzedaż usług czy dóbr, a także zwiększyć konkurencyjność na rynku. Programy motywacyjne powinny być też dopasowane do grupy docelowej, której mają być dedykowane. Rozeznanie dokonane wśród potencjalnej grupy odbiorców danego programu pozwoli poznać indywidualne motywacje każdego odbiorcy, a w połączeniu z bieżącą analizą zachowań klientów (np. za pomocą aplikacji) możliwe stanie się dopasowanie oferty produktowej i usługowej do aktualnych trendów i zachowań odbiorców. Warto zatem zainwestować w stworzenie idealnego programu, bez względu na to, czy będzie to program lojalnościowy dla klientów indywidualnych, czy też program lojalnościowy dla firm.

 

Posłuchaj wywiadu

Kiedy warto zainwestować w program lojalnościowy?

Przeczytaj również: