Caparol – programy Liga Profesjonalistów i Mistrz Sprzedaży

Klient

Caparol Polska Sp. z o.o. to producent wysokiej jakości farb i systemów ociepleń. Naszym celem było wdrożenie długookresowego programu lojalnościowego o nieszablonowej konstrukcji i wyróżniającego się wśród konkurencji, budowa klubu lojalnych wykonawców z deklaracją współpracy, a także wzrost sprzedaży produktów.

Program lojalnościowy dla wykonawców

Na potrzeby projektu przygotowaliśmy aplikację internetową ProgramCaparol.pl, który posiadał elementy e-commerce, gdzie uczestnicy mogli wymieniać zgromadzone punkty na nagrody. Dla administratorów przygotowano również łatwy w obsłudze dedykowany system administracyjny i moduły raportowe do bieżącego monitorowania wyników działań. Powstał także mechanizm, który pozwalał na wielokanałowy sposób rejestracji zakupów oraz call center, które służyło pomocą. Dodatkowo formuła Programu Caparol została przygotowana w taki sposób, aby nie wyczerpała się po pierwszym roku jego trwania i by możliwe były dodatkowe, kreatywne działania skierowane do wykonawców, dystrybutorów czy architektów wnętrz.

W procesie projektowania programu lojalnościowego inspirowaliśmy się mechanizmem amerykańskiej wersji programu marki drogerii SEPHORA. Szczególnie mocno zainteresowały nas poziomy zaangażowania oraz prezentacja benefitów.

program lojalnościowy sephora

Funkcjonalności programu lojalnościowego "Liga Profesjonalistów"

Funkcjonalności programu motywacyjnego "Mistrz sprzedaży"

Równolegle do programu "Liga Profesjonalistów" wdrożyliśmy program motywujący sprzedawców partnerskich punktów dystrybucyjnych do rekomendowania produktów Caparol i do zapraszania wykonawców do programu lojalnościowego. 

Sprzedawcy, chcąc dołączyć do programu, winni byli uzyskać zgodę pracodawcy. Zapraszali oni wykonawców do programu, którzy to byli przypisywani do nich, a zakupy, których dokonywali, naliczały się na konto tych konkretnych sprzedawców.

Mistrz sprzedaży był programem motywacyjnych opartym o rankingi. Z każdego regionu, co miesiąc, nagradzaliśmy po 10 sprzedawców, którzy uzyskali największą sprzedaż zarejestrowaną w programie. 

Program Caparol funkcjonował od 2018 do 2023 roku. Po 3 latach jego funkcjonowania firma Caparaol osiągnęła wzrost obrotów na poziomie przekraczającym 23% (wynik 2020 w stosunku do 2017).

 

Wypełnij brief online

Posłuchaj wywiadu

Kiedy warto zainwestować w program lojalnościowy?

Przeczytaj również:

Webinar lojalnościowy
x