Klient
Caparol Polska Sp. z o.o. to producent wysokiej jakości farb i systemów ociepleń. Naszym celem było wdrożenie długookresowego programu lojalnościowego o nieszablonowej konstrukcji i wyróżniającego się wśród konkurencji, budowa klubu lojalnych wykonawców z deklaracją współpracy, a także wzrost sprzedaży produktów.
Program lojalnościowy dla wykonawców
Na potrzeby projektu przygotowaliśmy aplikację internetową ProgramCaparol.pl, który posiadał elementy e-commerce, gdzie uczestnicy mogli wymieniać zgromadzone punkty na nagrody. Dla administratorów przygotowano również łatwy w obsłudze dedykowany system administracyjny i moduły raportowe do bieżącego monitorowania wyników działań. Powstał także mechanizm, który pozwalał na wielokanałowy sposób rejestracji zakupów oraz call center, które służyło pomocą. Dodatkowo formuła Programu Caparol została przygotowana w taki sposób, aby nie wyczerpała się po pierwszym roku jego trwania i by możliwe były dodatkowe, kreatywne działania skierowane do wykonawców, dystrybutorów czy architektów wnętrz.
W procesie projektowania programu lojalnościowego inspirowaliśmy się mechanizmem amerykańskiej wersji programu marki drogerii SEPHORA. Szczególnie mocno zainteresowały nas poziomy zaangażowania oraz prezentacja benefitów.
Funkcjonalności programu lojalnościowego "Liga Profesjonalistów"
- Rejestracja użytkowników w programie lojanościowym - wykonawcy mieli możliwość samodzielnej rejestracji w programie lojalnościowym, a integracja z bazą danych GUS umożliwiła nam automatyczne zaciąganie danych firmy na podstawie podanego NIPu.
- Rejestracja zakupów w programie lojalnościowym - odbywała się poprzez przesłanie do systemu faktury zakupowej. Wykonawca miał tutaj dwie możliwości: mógł wgrać ją bezpośrednio do systemu lub (co było najczęściej wykorzystywane) wysłać MMSem na numer telefonu przypisany do programu.
- Naliczanie punktów w programie lojalnościowym - faktury przekazane przez wykonawców były digitalizowane, a następnie przydzielane były wykonawcom punkty. Punkty zamrażane były na określony czas, aby zminimalizować ryzyko naliczenia punktów za produkty, które wykonawca zwrócił do punktu dystrybucyjnego.
- Sklep z nagrodami - wykonawcy zdobyte punkty wymieniali na nagrody: spodnie robocze, elektronarzędzia, a nawet na pieniądze, które dzięki integracji naszego systemu z bankiem, przelewane były na karty przedpłacone, przypisane do konkretnych wykonawców.
- Oferty specjalne - administrator miał możliwość wskazywania w systemie produktów promocyjnych, które w danym okresie czasu były wyżej punktowane. Tym samym firma mogła stymulować grupę docelową do zakupów konkretnych produktów.
- Ustawienia i informacje - oczywiście każdy z uczestników miał stały wgląd w historię zakupów, historię przydzielonych punktów oraz dostęp do FAQ.
Funkcjonalności programu motywacyjnego "Mistrz sprzedaży"
Równolegle do programu "Liga Profesjonalistów" wdrożyliśmy program motywujący sprzedawców partnerskich punktów dystrybucyjnych do rekomendowania produktów Caparol i do zapraszania wykonawców do programu lojalnościowego.
Sprzedawcy, chcąc dołączyć do programu, winni byli uzyskać zgodę pracodawcy. Zapraszali oni wykonawców do programu, którzy to byli przypisywani do nich, a zakupy, których dokonywali, naliczały się na konto tych konkretnych sprzedawców.
Mistrz sprzedaży był programem motywacyjnych opartym o rankingi. Z każdego regionu, co miesiąc, nagradzaliśmy po 10 sprzedawców, którzy uzyskali największą sprzedaż zarejestrowaną w programie.
Program Caparol funkcjonował od 2018 do 2023 roku. Po 3 latach jego funkcjonowania firma Caparaol osiągnęła wzrost obrotów na poziomie przekraczającym 23% (wynik 2020 w stosunku do 2017).
Wypełnij brief online