Mity o programach lojalnościowych

 

Listen to "| Łukasz Wołek| Czy programy lojalnościowe działają?" on Spreaker.

 

Programy lojalnościowe to dobry sposób na budowanie trwałych relacji z klientami oraz na zwiększanie przychodów ze sprzedaży. Firmy coraz częściej dostrzegają te szanse i angażują się w tworzenie wartościowych więzi z konsumentami. Dążą do rozszerzenia działań marketingowych o program lojalnościowy, mimo że nie zawsze jest to łatwe, gdyż częściej od przeszkód technicznych pojawiają się wątpliwości, których przyczyną są fałszywe przekonania, błędne informacje czy obiegowe opinie. Mogą one utrudnić wybór efektywnego i skutecznego programu lojalnościowego, a przez to zastopować rozwój firmy. Warto zatem odczarować tę formę angażowania konsumentów.

Oto cztery popularne mity na temat programów lojalnościowych:

1. Programy lojalnościowe są drogie 

To firma ustala, jaką kwotę przeznaczy na pozyskiwanie lojalności klientów. Wcale nie muszą to być wielkie sumy. Można przecież zbudować angażujący, przynoszący zyski program lojalnościowy, który będzie dobrym rozwiązaniem,  umożliwiającym podziękowanie kontrahentom za zaangażowanie w sprzedaż czy zachęci nowych klientów do korzystania z oferty firmy.

Wypełnij brief online

2. Każda nagroda jest dobra

Gwarancja jakiejkolwiek nagrody nie jest wystarczającą motywacją dla klientów, aby wzięli udział w programie lojalnościowym. Nagroda powinna spełniać oczekiwania konsumentów i odpowiadać potrzebom rynku. Należy wziąć pod uwagę, że każdy z nas jest inny, więc najlepszym rozwiązaniem będzie zaproponowanie uczestnikom szerokiego katalogu nagród, który uwzględnia potrzeby grupy docelowej.

3. Programy lojalnościowe są uniwersalne

Każda firma ma inne cele i oczekiwania związane z działaniami marketingowymi. To właśnie do nich dostosowywane są programy lojalnościowe (nigdy na odwrót!). Często najlepszym wyjściem jest skorzystanie z oferty specjalistów z branży, aby to oni pomogli w dopasowaniu oraz prowadzeniu programu lojalnościowego. Powierzenie tego zadania profesjonalistom z doświadczeniem zwielokrotni szansę na osiągnięcie celów biznesowych.

4. Firmy nie potrzebują dodatkowych działań marketingowych

Możesz uważać, że twoim jedynym celem jest pozyskiwanie klientów. Skupiasz się wtedy na różnych kanałach dotarcia do grupy docelowej. Podporządkowane temu wysiłki sprawiają, że niekiedy pomijasz bardzo ważną kwestię w działaniach marketingowych: dążenie do utrzymania klientów i systematyczne włączanie ich w projekty firmy. Tymczasem wiadomo, że zdobycie nowego klienta jest droższe niż utrzymanie starego, i że programy lojalnościowe zwiększają powtarzalność zakupów towarów i usług. Korzystajmy z tego rozwiązania, gdyż pozwoli nam osiągnąć cele marketingowe.

Wypełnij brief online

W ciągu wielu lat programy lojalnościowe rozwinęły się i dostosowały się zarówno do potrzeb współczesnych firm, jak i oczekiwań konsumentów. Niestety mity i błędne przekonania na ich temat pozostają bez zmian. Rozwijając firmę, należy korzystać ze sprawdzonych narzędzi, przynoszą bowiem wymierne zyski, budują oraz podtrzymują pozytywne relacje z grupą docelową firmy.

Jeśli masz skłonność do stereotypowego myślenia i popadania w inercję, wiedz, że ta branża oczekuje otwartego i kreatywnego podejścia do omawianego tematu oraz obiektywizmu. Czas pożegnać się z poglądami, które generują obawy i tłumaczą naszą bierną postawę w odniesieniu do rozwiązań obecnych na rynku od ponad stu lat.

Posłuchaj wywiadu

Kiedy warto zainwestować w program lojalnościowy?

Przeczytaj również: